Workshop ‘Solliciteren in stijl’

Wist je dat het maar 30 seconden duurt, vooraleer een interviewer zich  een oordeel over je gevormd heeft? Daarom is die eerste indruk erg belangrijk. Het begint al van zodra je het bedrijf binnenstapt. Het moment waarop je de interviewer een hand geeft, is erg bepalend voor het verdere verloop van je sollicitatie. Je kan dus maar beter zorgen dat je er geweldig uitziet.

Gelukkig moet je geen mantelpakje of maatpak meer aan bij een sollicitatie. Er zijn heel wat andere manieren om er professioneel uit te zien. Het komt er bovendien op aan om in je professionele outfit ook je eigenheid en persoonlijkheid te laten zien. Als je kleding niet klopt met wie je bent, val je immers al snel door de mand.

Wat kom je te weten tijdens de workshop ‘solliciteren in stijl?

  • wat het belang van de eerste indruk is en hoe de eerste indruk tot stand komt
  • wat do’s en dont’s zijn voor zakelijke en professionele kleding
  • hoe je kleding in harmonie brengt met jezelf (jouw vormen, jouw persoonlijkheid), maar tegelijk ook met het bedrijf waar je solliciteert door je aan te passen aan hun waarden en dresscode
  • tips en tricks rond non-verbale communicatie (lichaamstaal, lichaamshouding, gebaren, gezichtsuitdrukkingen, enz.)

Voor wie?

Ideaal om in te zetten als extra begeleiding voor klanten van loopbaancoaches of bedrijven die mensen begeleiden naar een nieuwe job (VDAB, interimkantoren, …)

Hoe werkt het? Praktisch.

Jij brengt de mensen bij elkaar en ik doe de rest.

  • Locatie: op een locatie naar keuze. Als je dat wil, help ik je graag bij het zoeken naar een geschikte locatie en catering.
  • Duurtijd: 3 uur
  • Aantal deelnemers: minimum 4, maximum 10 personen om een optimale interactie te garanderen.

Prijs

Contacteer me voor een prijsvoorstel op maat van jouw specifieke vraag.

Graag individueel advies rond je uitstraling bij het solliciteren?

Kijk voor meer informatie en prijzen bij uitstralingscoaching.

 

  • Delen